Jedním z nejznámějších zákusků se v České republice se v posledních 20 letech stal dort z pěti samostatných medových plátů, proložených dvěma druhy krémů, pečený podle originální staroslovanské receptury. Medovník se začal v ČR vyrábět už v roce 1997 a společnost Vizard, která v roce 2021 oslavila 25 let na trhu, ho dodává nejen do restaurací, ale také do všech známých obchodních řetězců. Přes 100 pekařů a cukrářek tady měsíčně vyrobí na 120 000 kusů dortů. My jsme se ale do firmy vydali ne za medovou pochoutkou, ale za ředitelem společnosti, panem Jiřím Černým. 

„Když byl v Praze na jaře v roce 1996 při jedné slavnostní 
příležitosti paní Mariannou Chibovskou vyroben její tradiční 
medovník, nikdo netušil, že se v Čechách 
právě zrodila legenda mezi dorty.” 

Společnost Vizard je totiž už přes 5 let naším zákazníkem v oblasti kompletní správy IT. Zajímalo nás tedy především to, jestli jsou s našimi službami spokojení a proč outsourcing zvolili místo vlastního IT zaměstnance. 

Na začátku stál odchod IT správce, který byl kmenovým zaměstnancem společnosti. „V tu chvíli jsme hledali, jakým způsobem budeme péči o naše IT realizovat dál.“ říká ředitel společnosti. Přemýšleli nad tím, kdo by byl schopen se starat o firemní IT komplexně, aniž by ale musel být v sídle firmy. „Naše potřeby z hlediska správy jsou specifické tím, že ačkoli máme přes 100 zaměstnanců, tak lidí, kteří používají počítače je řádově méně.“ upřesňuje Jiří Černý.  

Poptali tedy několik firem, které IT outsourcing nabízely, a mě zajímá, proč si tedy vybrali právě COM Group? „Vaše mi přišla nejvíc sympatická, plus ten následný rozhovor byl, a to zdůrazňuji, velmi příjemný a pro-zákaznicky orientovaný. Což mi přijde hodně důležité.“ Na ředitele v tu chvíli udělal největší dojem zákaznický přístup a odbornost: „Víte, co říkáte a víte, co děláte. Hlavně proto jsme se domluvili na spolupráci. Hrozně rád říkám, že to byla velmi šťastná volba, protože za celou tu dobu, těch více než pět let, je ta spolupráce bez jakéhokoli problému. Co jsme potřebovali to jste nám vyřešili, nakoupili, poradili, opravili a takhle já si představuji ideální spolupráci dodavatele služby a zákazníka.“ dodává.  

Celý proces převzetí správy IT trval asi půl roku, kde jsme se na začátku bohužel nevyhnuli zádrhelu v podobě chybějících informací po odchozím IT technikovi a také chybějících přístupů a hesel, to všechno se ale našim technikům podařilo vyřešit. 

Co je pro ně z hlediska péče o IT stěžejní? Hlavně je to péče o emaily a internet, bez kterých firma nemůže absolutně fungovat – objednávky, výroba, logistika – to vše stojí a padá s funkčním internetem. Pro management je pak také důležité mít SW a aplikace nejen v počítačích, noteboocích, ale také v telefonech. S nástupem COM Group pak přišla také větší bezpečnost, správné zálohování dat a cloudové služby. „Z tohoto pohledu je přínosem, že máme v top managementu klidné spaní,“ říká Jiří Černý, „prostě víme, že se na vás můžeme spolehnout, pokud něco potřebujeme, tak je nám dodáno, potřebujeme odpovědi, je nám zodpovězeno a pro mě je toto ideálním vztahem zákazníka a poskytovatele IT.“ 

Co by doporučil firmám, které se rozhodují mezi vlastním IT a outsourcingem? Před pár lety by ten firemní IT člověk dával smysl a stačil by, teď už je to téměř neudržitelný stav, protože potřebujete specialisty na bezpečnost, na zálohy, na vybavení, na další věci. Pan Černý dodává: “ Třeba u firmy velikosti Vizardu, toto nedává vůbec smysl a bylo by to neudržitelné. Neměli bychom práci ani pro toho jednoho zaměstnance. Je pro nás stokrát lepší zavolat technikovi nebo použít tiketovací systém a jak říkám, prostě to funguje.“ 

Zajímá vás více z naší práce? Další případové studie si můžete přečíst zde.